The day before (CANADA, BLOG SERIES)

8 mei 2018 - Rotterdam, Nederland

Morgen ochtend gaat het gebeuren, ik ga naar Canada. Ik moet morgen om 5 uur opstaan en dan ga ik met het gezin (en Britt) naar Schiphol. Mijn opa en oma komen ook uitzwaaien en ik weet nu al dat het een grote huil boel gaat worden. Ik heb er heel veel zin en en weet na alle voorbereidingen dat alles goed zal gaan en dat ik mij nergens zorgen om hoef te maken. Ik heb al mijn documenten klaar liggen en heb de route al uitgestippeld naar het hotel in Toronto waar ik de eerste dagen ga slapen. Toch vind ik het ergens toch wel een beetje spannend.
Drie maanden gaan zo voorbij en ik weet dat ik er van moet genieten, maar ik blijf een apart gevoel houden over het feit dat ik straks aan de andere kant van het water ben. Maar nu ik die laatste zin nog een keer terug lees moet ik eigelijk wel een beetje lachen. Natuurlijk zal alles anders worden en zullen er dingen fout gaan, dat is altijd. Dat is het leer proces wat iedereen mee maakt. Als alles alleen maar goed zal gaan in je leven leer je niks en kun je niet groeien. Wat is het dan wat ik zo spannend vind?
Hoe de mensen zullen zijn? Nee, daar hoef ik ook niet bang voor te zijn. Ik ben er al een keer eerder geweest en weet hoe aardig en behulpzaam iedereen is. Dat is juist iets wat ik heb gemist toen ik drie jaar geleden weer terug kwam van vakantie. Ik krijg gelijk weer een warm gevoel van binnen en ben blij dat ik weer terug kan!
Ik denk dat het te maken heeft met dat ik nu weer een nieuw onbekend deel van mijzelf ga ontdekken, dat ik nu echt ‘volwassen’ word en voor mij zelf ga zorgen. Een grote verandering en iets wat mij als mens ook echt zeker zal gaan veranderen. Niet iets om bang voor te zijn maar ik snap mijzelf wel, iedereen zou dat spannend vinden. Maar het zal allemaal vast gaan hoe het zou moeten gaan.
Iedereen is er ook van overtuigd dat ik in Canada iemand ga tegen komen en dat niet meer terug wil naar Nederland, mijn moeder is hier ook erg sterk van overtuigd. Ik ben benieuwd en laat die jongens maar komen, kijken of ze mij aan kunnen, hahahaha.
Dat is alleen niet iets waarom ik naar Canada ga, ik ga naar Canada voor stage. Om te leren in hoeverre Nederland verschild van Canada en wat de landen van elkaar zouden kunnen leren. Hoe de handel daar gaat, wat is de markt daar en waarom is het zo verschillend van die van Nederland. Mijn goals voor de stage! Natuurlijk kunnen daar leuke uitjes en avonden bij komen maar dat zal niet mijn goals in de weg komen te staan. ●