Toronto, day 4/5

13 mei 2018 - Toronto, Canada

Vandaag hebben we dus bijna niks gedaan, zo veel valt er dus niet over te vertellen. Alleen dan dat we een serie hebben gekeken op Netflix, dit was wel een hele goede serie! (la casa de papel) Marissa en ik hadden dus wel afgesproken om in de avond wat te gaan doen, nu wisten we dat er een honkbal wedstrijd was in het Rogers stadion en dat het erg druk zou gaan worden op straat. Om uit eten te gaan zou dus erg gezellig zijn, we waren al een paar keer langs restaurantjes gelopen en wisten dus wel al waar we heen moesten. Alleen voor dat we weg gingen wilden we onze koffers al weer hebben ingepakt, zondag moeten we namelijk al weer vroeg de kamer uit. Als we onze koffers dan al klaar hebben hoeven we niet te stressen om alles op tijd klaar te hebben om de trein te halen. Dit hebben we dan ook eerst gedaan en zijn ons daarna gaan klaar maken om uit eten te gaan.

Het eten wat we hebben gegeten was heerlijk, zelfs zo lekker dat ik er een tweede portie van heb genomen! Niet dat het veel uitmaakte, het bleek een voorgerecht te zijn dus viel het qua kosten mee. Het was rustiger dan verwacht in het restaurant maar wel een gezellige sfeer. In het restaurant zelf hebben Marissa en ik plannen gemaakt voor de volgende dag. We zouden dan namelijk weer verder gaan naar Beamsville (Stage). Heel spannend maar wel iets waar ik naar had uitgekeken. Na het eten gingen we dan ook gelijk naar ons hoteletje en slapen.

Zondag was de dag van vertrek. Alles stond al klaar en rond half 11 zijn we gaan lopen naar het trein station, we hadden weer de zware koffers bij ons. Gelukkig ging het allemaal wat sneller dan op de heenreis. Maar toen we eenmaal op het station waren konden we de trein niet vinden en hadden we hem net gemist… gelukkig ging er 20 minuten later nog een trein. Eenmaal in de trein hebben we weer lekker Netflix gekeken. De tijd vloog voorbij. Toen we waren aangekomen op het station werden we opgehaald door Yvonne Veldboom en haar dochter.

Eenmaal in de auto hebben we het over de vlieg reis gehad en over wat we in Toronto hadden gedaan. De eerste indruk was heel fijn, het zijn hele lieve en open mensen en we voelden ons zeker gelijk welkom. Ook wel een Canadese eigenschap, leuk om dat iedere keer weer terug te zien. De auto reis was niet heel ver en na een half uurtje waren we er al, omdat het moederdag was was wel de hele familie aanwezig. Zo gingen we ons gelijk voorstellen. Ook deze mensen waren heel open en vriendelijk waardoor je ook weer makkelijk in gesprek kwam. In de avond gingen we nog typisch canadees barbecuen, heerlijk dus. We hadden het niet te laat gemaakt omdat we de volgende dag ook weer moesten gaan ‘werken’. stage ging dan officieel beginnen!