week 9, at work

20 juli 2018 - Beamsville, Canada

De laatste week is dan echt aangebroken en het voelt nog als gister dat we hier zijn begonnen. De dingen die ik heb geleerd kan ik ook zeker gebruiken later, wel vond ik sommige dingen moeilijk. Zo ben ik nog bezich met een opdracht voor het bedrijf zelf. Ik kijk dan naar welke dingen er anders zouden kunnen om de productie te verbeteren. Ik heb wel verschillende ideeën alleen om die uit te voeren is dan weer veel werk. Wel ben ik er dan van overtuigd dat de productie omhoog zal gaan. Hier zal ik dan ook nog wel even mee bezich zijn maar dat komt later nog wel weer terug in mijn blog.

Wat Marissa en ik deze week hebben gedaan was heel veel, ik heb al vaker even moeten helpen met orders maar nu moest iedereen helpen. Er waren twee grote orders binnen gekomen. Dit kwam omdat Mike de prijs van de mini’s iets had verlaagd. Ze wilde van een lading af omdat volgende week weer heel veel nieuw ‘verse’ planten verkocht moesten gaan worden. Met deze orders zijn wij allemaal een lange tijd bezig geweest.

Op dinsdag hadden Marissa en ik met Neil afgesproken om vroeg naar de veiling te gaan. in de ochtend zou iedereen namelijk komen voor de klok. We waren hier al een keer eerder geweest alleen toen liep er niemand, nu zou het dan vol moeten staan met producten. En dat was ook zo, het was erg vroeg maar er liepen zeker wel een hoop mensen rond. Tijdens de veiling van de producten liepen Marissa en ik rond en later gingen we ook naar twee mensen die alles goed in de gaten houden. Deze mensen hebben veel uitgelegd, onderanderen over hoe de veiling nu precies werkt in canada. In nederland is het heel van zelf sprekend dat de veiling een onderdeel is van de doorverkoop. In canada niet, het heeft voor veel bedrijven namelijk geen zin om zijn producten te brengen. Zeker omdat het gewoonweg niet genoeg oplevert. Alle bedrijven liggen heel ver uit elkaar en er kan beter rechtstreekse handel zijn dan nog iemand er tussen. Dat maakt het nog ingewikkelder dan het al is. Het was dan ook erg interessant om het hier allemaal over te hebben, na de veiling zijn we weer naar huis gegaan. Maar onderweg hadden we eerst nog even ‘ontbeten’, (Heerlijke pannenkoeken!).

Rond de middag pauze van donderdag middag zijn wij allemaal naar een locatie gegaan en hebben daar met iedereen pizza gegeten! Zo waren er 8 mega pizza’s besteld en konden we gezellig met iedereen kletsen. Voor we de pizza gingen eten gaf Neil nog een speech over samen werken en over dat het natuurlijk ook weer Marissa en mijn laatste week was. Daarna mochten we allemaal aanvallen!

Op vrijdag was het heel relaxt, we waren met zij’n allen de laatste dingen van de week aan het doen en mochten om 12 uur al weer naar huis. Deze vrijdag hadden Marissa en ik ook nog taart gehaald voor iedereen, als afsluiter voor de leuke en leerzame tijd. ik heb bijvoorbeeld wel een aantal vrienden gemaakt en ga deze mensen ook zeker missen. Rob, een collega was er ook voor het laast die dag. Zo was het dus een dubbel afscheid.

na het gedag zeggen ging ik nog even met een paar mensen praten en ben ik later net als Marissa weer naar huis gegaan. Marissa was deze week niet lekker en kon alvast naar huis om daar dan uit te zieken. Zo ging de week heel snel voorbij, maar niet alleen de week. De hele stage is voorbij gevlogen, ik kan het haast niet geloven.

In deze blogseries wil ik dan ook afsluiten met het bedanken van iedereen daar op het bedrijf. Dit is nu nog wel Nederlands maar ik zal het nog vertalen, dan kan iedereen het daar ook lezen en weet iedereen hoe dankbaar ik ben dat ik ze allemaal heb mogen ontmoeten.

Dit was dan het einde van mijn stage blog in Canada, er zullen nog meer blog’s volgen. Deze zullen dan gaan over wat ik later nog ga doen, er staat namelijk een gave reis op de planning voor over twee weken. Ik kan niet wachten daar over te gaan schrijven en in mijn volgende blog van mijn weekend en trips staat er meer.

Bedankt voor het lezen! xx

Lysanne xx