week 7 & 8, at work

6 juli 2018 - Beamsville, Canada

De afgelopen weken hebben Marissa en ik niet zo heel veel nieuws gedaan, we hebben wel een paar plekken bezocht maar nieuwe dingen in de kas zijn er niet meer gebeurt. daarom ook de twee weken in een;

Week 7:
Vanaf deze week is het qua mensen veel drukker geworden, alle scholen zijn namelijk klaar en de zomer vakantie gaat hier beginnen. De kinderen hebben hier allemaal zo’n 9 weken vakantie! Alle scholieren komen dus ook werken. deze week was er dan ook genoeg tijd om met Neil te praten over mijn opdracht. Zo hebben we alles nog een keer nabesproken en hoef ik alleen het laatste beetje informatie in mijn opdracht zetten. De informatie was vooral over de kwaliteit en de verschillende certificaten die nodig zijn bij de verkoop. Deze opdracht zal binnen kort ook te lezen zijn op mijn blog (voor de mensen met interesse).

Week 8:
Het aftellen is dus nu echt officieel begonnen, nog maar een week en dan is het voorbij. Week 8 is dan ook heel snel gegaan, als ik zo terug kijk alle weken eigelijk! ik heb al veel gedaan en heel veel nieuwe mensen leren kennen en besef nu dat ik daar nog niet zo veel over heb geschreven. Hier dan een klein stukje over mijn collega’s.
De mensen met wie ik werk zijn een voor een top mensen, misschien komt dat door de canadees gastvrijheid, Ik ga ze allemaal zeker missen! Zo heb ik tot nu toe het meest gewerkt op Maple grove. Met het stokken sta je dan met een groepje rond een tafel en tot nu toe heb ik met de zelfde mensen gestaan als dat ik begon. We hebben het al over zo veel gehad, de kleinkinderen van Chris, de droom baan van Rob, het schilderij die Bret aan het maken is, de oogoperatie die Miranda heeft gehad en nog veel meer. ik heb daarom ook best het gevoel dat ik deze mensen beter heb leren kennen en vind het dan ook jammer om over een week weg te gaan. gelukkig ga ik ze over een paar weken nog een keer zien en kan ik nog vertellen over mijn avonturen in America. Toch heeft het een dubbel gevoel…

Verder deze week, ik ben dus bij de bloemenveiling geweest. Ik had niet echt verwachtingen van de grote en alles. Maar dat het zo klein was had ik ook weer niet verwacht. ik blijf alles toch nog wel een beetje vergelijken met nederland en als je dan op de bloemenveiling bent geweest begrijp je wel waarom ik het hier zo klein vond. Het is alleen wel logisch, er zijn niet zo heel veel bedrijven in de buurt en de veiling is hier ook niet zo belangrijk als in nederland. Veel ruimte is er dan ook niet nodig, op de foto’s kun je zien wat ik bedoel.

mijn een na laatste week dus, ik moet dat nog even beseffen, maar wat ik wel weet is dat ik nog even alles uit de laatste week ga halen.