weekenden en trips, week 10

22 juli 2018 - Beamsville, Canada

Vorige week hebben Marissa en ik de stage afgesloten wat best nog wel moeilijk was. Nu zou ik deze week nog wel een keer langs komen om mijn moeder de kas te laten zien, dat wordt dan het echte afscheid. Toch was het ergens wel een definitief gevoel, ik had het echt heel leuk gehad en heb veel geleerd. maar lang had ik niet om hier over na te denken, ik had veel plannen voor deze week. (Marissa was al een tijdje ziek en ik heb zelf de hele week van alles gedaan)

maandag:
Voor het eerst kon ik dus weer uitslapen maandag, het enige wat ik vandaag zou doen was werken aan mijn blog, school opdracht afronden en vragen voorbereiden voor mijn interview met Jocelyn. Er was namelijk een school opdracht over cultuur in canada en omdat ik het leuk vind om mensen te interviewen dacht ik dat dit wel een leuke invulling zou zijn. Ook kan je natuurlijk met een interview meer ingaan op verschillende dingen en  kun je dieper ingaan op verschillende dingen. Aan deze opdrachten heb ik veel gewerkt, maar het was zo lekker warm buiten dat ik ook even buiten in de zon heb gezeten.
In de avond was het dan zo ver, ik kon aan mijn interview beginnen. Het interview duurde veel langer dan gedacht, ik heb wel anderhalf uur gepraat met Jocelyn. In het begin stelde ik al mijn vragen maar later hoefde ik niet meer naar mijn vragen te kijken. Het gesprek ging gewoon vanzelf, ook was ik wel een beetje verbaasd dat ik zo makkelijk engels met haar kon praten. (Nog een bevestiging dat ik veel engels heb geleerd de afgelopen tijd) verder heb ik na het interview nog even met Marcella en Jocelyn gepraat over wat ik de volgende dag zou gaan doen in Toronto. Zo vond Jocelyn dat ik Liam moest apen om wat te gaan eten, hij woont daar en als ik er dan toch ben is dat wel zo gezellig. we hebben dan nog een beetje meiden praat gehad en zijn daarna maar gaan slapen. Het was al bijna 12 uur en ik wilde de volgende dag op tijd weg naar Toronto dus slaap had ik zeker nog wel nodig. (het verhaal in toronto is te lezen in een apart verhaal!)

Woensdag
Vandaag kon ik lekker uitslapen, zeker wel nodig na een hele dag in de stad rondstruinen en laat slapen. Het was dan ook heelrijk weer, even zonnen kon dan ook geen kwaad. aan het eind van de dag had ik met Neil afgesproken om het eind gesprek voor de stage te houden, ik kon hem dan gelijk interviewen voor mijn school opdracht. na het avond eten haalde hij mij dan ook op waarna we naar zijn huis reden.

Tot wij op de oprijlaan van zijn huis een grote maaimachine zagen die bezig was met maaien. Wij zijn toen aan de kant stil gaan staan en Neil heeft mij toen een klein beetje uitgelegd wie die man is en wat hij doet. Na niet heel lang te hebben stilgestaan gingen we uit de auto om nog even een mooie foto te maken. De vrouw van de boer kwam toen ook naar ons toe en we hebben toen nog even een praatje met haar gemaakt.

Niet heel veel later kwam de maaimachine weer terug om weer te lossen, er stond namelijk een hele grote hanger waar hij iedere keer weer in kon lossen. Zo kon hij blijven maaien en kon zijn zoon weer een nieuwe hanger neer zetten. Na te hebben gekeken naar hoe de maai machine werd gelost kwam de maai machine weer in beweging maar stopte voor ons. De boer deed zijn deur open en vroeg toen of ik anders niet een rondje mee zou willen rijden. Natuurlijk kon ik daar geen nee opzeggen, ik vloog toen ook snel de machine in.
Dit was zeker een van de randomste dingen die ik heb gedaan voor stage (na Montréal dan). In de machine heeft de boer mij heel veel uitgelegd, zo weet ik nu dat hij wel een maand bezig is met oogsten omdat hij zo veel land heeft. Hij verhandeld zijn graan dan ook over de hele wereld. Het eerste rondje was al snel voorbij, omdat de boer mij in het begin had uitgelegd hoe alle knopjes werkten mocht ik ook voor hem kijken of de bak al vol was. Dit was niet zo dus konden we nog een rondje. Uiteindelijk heb ik drie grote rondes mee gereden en heeft hij mij over zijn hele bedrijf verteld. Ook hebben we het gehad over mijn stage en wat ik hierna ging doen. Een hele leuke ontmoeting!
Na deze tocht kwamen we dan aan bij Neil zijn huis, hier hebben we wat the gedronken en besproken hoe de stage was gegaan van uit beide perspectieven. Vervolgens gingen we door naar het interview, hier bij hebben we over veel dingen gesproken. Van hoe Neil is verhuis, het leven in canada en de verschillen met Nederland. Een top interview die ik later kan gebruiken in mijn verslag en cultuur opdrachten. Merry heb ik ook mogen interviewen, over de zelfde onderwerpen. Wel was het ook weer een heel ander gesprek, iedereen heeft zijn eigen verhaal. Dat maakt interviews afnemen zo leuk.
Later die avond ging ik weer naar huis, ik had met Neil afgesproken dat hij mij en Marissa naar het vliegveld zou brengen. Marissa gaat donderdag namelijk al weer naar huis en mijn moeder komt juist weer hier heen!
Een tegekkke week dus al weer en het is nog niet eens voorbij!