week 4, at work

8 juni 2018 - Beamsville, Canada

Week 4 is al weer voorbij en ik kan het bijna niet geloven dat we al weer over de helft zijn van onze stage! normaal ben je dan natuurlijk heel blij, alleen nu vind ik het alleen maar jammer. Met stage heb ik altijd het gevoel dat ik zo veel leer, zeker in het buitenland en al helemaal in canada. op een een of andere manier voelt het ook weer heel fijn om hier (in canada) te zijn. Nu had ik een tijdje terug een terug val gehad, ik wilde niets liever dan weer even thuis zijn, met de familie. Nu heb ik dat niet meer, ik vind het alleen jammer dat ik er voor bijzondere dingen iet kan zijn. Bijvoorbeeld de diploma uitreiking van mijn broertje. ik vind het wel fijn zo, op mij zelf, in een ‘onbekend’ land. Van mij mag de stage nog wel een tijdje blijven doorgaan.

Maar nu terug naar wat ik deze week heb gedaan, niet veel nieuws eigelijk. Ik heb weer mogen **steken en spacen**, het enige andere wat ik op Mapel Grove heb gedaan is *poten*. Het is het zelfde principe als op de andere locatie (de locatie waar ik ben begonnen met stage). Het enige wat ik nog extra kan toevoegen aan deze week is, ik heb met Neil gepraat over mijn school opdracht en de logistieke processen binnen het bedrijf. Hoe kunnen we mijn opdracht gaan uitvoeren? Hoe ziet Neil mijn opdracht binnen het bedrijf uitgevoerd worden? Dit was een heel interessant gesprek en ik heb in de tijd dat we hebben gepraat weer heel veel geleerd, over het bedrijf maar hoe ik mijn opdracht zou kunnen uit gaan voeren.(Over de opdracht ga ik nog niet zo veel vertellen, die komt later terug in mijn blog!)

Het was een rustige week, wel heb ik weer veel kunnen na denken en mijn engels kunnen verbeter door te praten met mijn collega’s. Zij vinden ook dat ik er nog beter in ben geworden. Ow ja, nog een klein dingetje. Ik praat in mijn slaap, (weer een leuk weetje) maar nu heeft Marissa dus gehoord dat ik dat ook al in het engels begin te doen?! Ik begin nu wel echt te integreren, hahaha

Spacen
Het spacen heeft de zelfde bedoeling als op de andere locatie, de orchideeën de ruimste geven om te groeien. Het enige verschil is dat we de planten hier in trays moeten doen en de planten veel kleiner zijn. Op een tafel gingen 5 x 6 rijen met trays, in totaal moesten we 8 tafels vullen met de planten.

Stoken
Ook het stoken is bijna het zelfde, de enige twee verschillen die er zijn is de lengte van de stokjes (30, 40 en 50 cm) en er is geen robot. Alles gaat met de hand, je pakt zelf de planten die je wilt gaan stoken en er is niemand die voor jou gaat kijken naar de hoogte van de plant, die moet je zelf sorteren.  Nog een verschil is dat ze op deze locatie de planten in voormen steken.

Poten
Dit is bijna het zelfde als op Bartlet, (locatie 1) We moesten de kleine orchideeën die nog niet in een pot zaten in een pot stoppen. Ik moest er dan voor zorgen dat de potjes werden gevuld met plantjes en bark. Deze draaide dan op een machine in de ronde en kwamen dan op een lopende band terecht. Die lopende band was weer verbonden aan een andere machine die de plantjes dan weer op een tafel zet