weekenden en trips, week 1

20 mei 2018 - Beamsville, Canada

**Week: 1, Vrijdag** (20)

Vrijdag was een gewone werkdag ondanks dat het weekend iets eerder ingeluid kon worden. Om 3 uur mochten Marissa en ik naar huis en daar hebben wij ons toen snel omgekleed, er zou namelijk familie langs komen. De zussen en broers van Yvonne om precies te zijn. Ik heb hele leuke gesprekken gehad met iedereen en tijdens deze gesprekken was er ook een mogelijkheid om pizza te eten. Een broer of zus had die namelijk mee genomen voor het avond eten. Ik heb dus hele leuke gesprekken gevoerd onder het genot van twee heerlijke stukken pizza!

Zo kwam ik in gesprek met (de broer) van Yvonne die bij een van de grootste bedrijven van noord-America werkt. Hij vertelde over het bedrijf en een beetje over wat hij doet daar en nodigde Marissa en mij uit om ook zeker een keer langs te komen.

Ook heb ik een heel leuk gesprek gehad met een nichtje van Yvonne, zij woont in America, de staat New York. We hebben gepraat over het verschil in school vormen tussen Nederland en Amerika. Zij vertelde over wat ze nu deed en wat voor werk/opleiding ze nu ging doen. Zo kwamen we samen uit op dat het bijna het zelfde is wat wij nu doen! Vervolgens kwam het gesprek terug bij mijn stage en de reis die ik erna wil gaan maken in Canada. Ik vertelde hier ook bij dat ik graag een week naar New York (de stad) zou willen. Wat het gesprek nog leuker maakte was dat zij iemand kende die daar woont en dat ze mij wel kon helpen met leuke plekken vinden om heen te gaan. (niet van die toeristische mierenhopen)

Een paar uur later gingen de meeste broers en zussen naar huis. Ik ging ook maar naar bed, de volgende dag zou ik namelijk de trouwdag van Harry en Megan gaan kijken op de tv. Hier voor moest ik om 05:30 uur al klaar zitten voor de tv!

**Zaterdag:**
Op zaterdag ging ik er dus vroeg en zat om 6 uur met een kop thee op de bank. Marissa en Yvonne waren er ook uit en met z’n drieën gingen we kijken. Tot om 7 uur opeens 3 zussen van Yvonne binnen kwamen lopen met hun kinderen. Ik had vrijdag niet meer me gekregen dat iedereen weer zou komen om waffels met elkaar te gaan eten, super gezellig en lekker. Na de bruiloft had Yvonne er al een paar klaar en konden we gelijk beginnen met eten. Er stond van alles op de tafel, fruit, stroop, maple syrup en cream. Dit was het lekkerste wat ik tot nu toe ooit in canada heb gegeten. Zeker de maple syrup, die ga ik ook voor huis mee nemen!

Na het eten ging iedereen weer naar huis en hebben Marissa en ik nog even een tijdje buiten gezeten. We hadden het er met Yvonne over gehad dat we graag zouden willen shoppen en dat zou waarschijnlijk zaterdag gebeuren. Nu moesten Yvonne en Terry boodschappen doen dus konden zij ons afzetten bij de outlet in ST. Catherines. Hier was ik ook al een keer eerder geweest met mijn ouders drie jaar gelden en ik wist de weg nog perfect. Marissa en ik zijn naar verschillende winkels geweest onder andere de Tommy Hilfigger en de Nike. Hier heb ik sport kleding gekocht en een leuke broek + jurkje. Natuurlijk kunnen de schoenen niet ontbreken. Ik had namelijk alleen maar werk gympen bij mij. Die kan ik natuurlijk niet aan doen in het weekend. Na drie uur rondgelopen te hebben kwamen Terry en Yvonne ons weer ophalen en gingen we weer naar huis.

**Zondag:**
Een dag om eindelijk een keer uit te slapen, niet dat dit is gelukt. Ik was het blijkbaar al gewent om vroeg op te staan. Na een week? Jep, blijkbaar, ik werd namelijk om 7 uur al wakker. Natuurlijk probeer je dan nog een keer om te draaien en kun je slapen. Maar het idee dat je automatisch vroeg wakker word klinkt nog een beetje raar.

Marissa en ik hadden met Yvonne afgesproken dat we zondag mee zouden gaan met de kerk, ik ben daar echt heel benieuwd naar. Zal dat heel anders zijn dan bij mij in Nederland? Blijkbaar wel, na het ontbijt zijn we weg gegaan en kwamen aan bij een simpel gebouw in een woonwijk. Dit was het eerste punt wat anders was. In Nederland heb je kerken met een hoge toren. Ook was de sfeer heel anders, waren er meer mensen en zag ik geen priester die met een mooi gewaad rond liep. Iedereen zag er wel netjes uit, alleen veel meer als zichzelf. De dienst was ook zeker heel anders, er was geen orgel die muziek speelde en een koor wat mee zong. Er was een band die popnummers zong en een projector die te tekst projecteerde. De dienst was heel mooi en we spraken af om volgende week weer te gaan.

Na de kerk zijn we met zijn vieren een rondje gaan rijden door Vineland, er zijn zo veel wijn en andere fruit boeren. Zo zijn we naar een wijn proeverij gereden die ergens boven op een berg stond. Hier hadden we uitzicht over het hele gebied en konden we over het water zelfs Toronto liggen. Marissa en ik mochten hier alleen nog geen wijn proeven dus zijn we nog maar een extra groot rondje gaan lopen. Het was zo mooi daar dat ook hier wij zeker terug gaan komen. Weer in de auto gingen we nog een klein stukje rijden maar zijn verder niet meer uitgestapt. We moesten namelijk naar huis, ik wilde namelijk mijn opa en oma gaan bellen. De hele familie was daar namelijk voor mijn opa zijn verjaardag.  Ik was blij dat ik even had gebeld en even met een paar mensen heb kunnen praten, ik miss iedereen namelijk wel al een beetje. Gelukkig komt hier vaak familie van Yvonne en Terry langs wat er voor zorgt dat het altijd wel weer gezellig maakt.

Zo gingen de dagen heel snel voor bij en gaat de derde week al weer beginnen. Morgen (ik schrijf mijn week verslagen altijd op zondag) hoeven Marissa en ik maar te werken tot 12, het is namelijk koninginnen dag. Wat we in de middag gaan doen weten wij nog niet precies maar het gaat vast weer leuk worden!