Toronto, day 2

10 mei 2018 - Toronto, Canada

Dag twee begon rustig, Marissa en ik hadden afgesproken om vandaag rustig aan te doen om even bij te komen van de reis die we gister hebben gehad, uitslapen dus. Nu zat dat er niet helemaal in, in de nacht had ik zelf geen last van mijn jetlag maar overdag merkte je wel dat er een tijd verschil is van 6 uur. omdat we rustig aan zouden doen zijn we en rondje gaan lopen richting het Hilton hotel. De man die wij gister hadden gesproken vertelde dat je daar een glazen lift hebt waar je in kan gaan met een mooi uitzicht over de stad. Natuurlijk wilde wij dit wel eens zien en zijn daar heen gelopen. Het was inderdaad een hoog gebouw en een mooie glazen lift, alleen een heel mooi uitzicht hadden we niet. Er waren namelijk nog meer andere gebouwen om ons heen waardoor wij niet veel verder konden kijken. Dit was wel een tegenvaller, maar dat maakte ons niet zo veel uit. Zo hebben we weer en 'stukje' van de stad kunnen zien.

Na het Hilton hotel zijn wij richting de CN tower gaan lopen, ondertussen hadden wij erg dorst gekregen en hadden zin in een kopje koffie. nu wist ik dat er dicht bij de CN Tower een koffie tentje zit waar we heen konen, veel zoeken hoefde dus niet. Onderweg naar het koffie tentje kwamen we veel schoolbussen tegen. Het bleek dus dat de meeste scholen die dag een schooluitje hadden. Daarom ook de drukte op straat en de lange reien voor de musea. Toen Marissa en ik langs Ripley’s Aquarium of Canada liepen stonden daar ook heel veel kinderen. Dit aquarium wilden Marissa en ik ook heel graag bezoeken dus liepen wij achter de kinderen naar binnen. ik had gehoord dat het erg duur is om een kaartje te kopen en dat wilde wij dus even checken. We zagen dat er op vrijdag een jazz avond zou zijn dat is natuurlijk wel erg gezellig en het zou zonden zijn om dan niet op vrijdag te gaan inplaats van vanavond.

na het checken van de prijzen in het aquarium zij we naar het Rogers center gelopen, ik wil namelijk heel graag een honkbal wedstrijd kijken. Ook had ik gezien dat er een wedstrijd zou zijn deze week. Wat bleek, er waren er drie (Lucky me). De kosten waren alleen wel erg hoog, we besloten toen maar om niet te gaan. In vedergeval niet vandaag, ik zou namelijk deze vakantie wel heel graag een keer een wedstrijd willen mee maken!

Maar nu genoeg gekeken naar prijzen, we willen koffie! daarom liepen we vanaf het honkbal stadion rechtstreeks naar de koffie tent. Hier hebben we een heerlijke kop thee en koffie gedronken met een geweldige chocolade croissant.

Na onze koffie pauze wilden wij nog even lopen langs de pier. Het zonnetje scheen en er stond een klein windje die je wel voelde langs het water maar dat maakt het alleen maar lekkerder, met andere woorden, heerlijk! Aan de pier stond ook een restaurant, The Amsterdam Brewhouse. Hier wilde Marissa en ik zeker een keer gaan eten, alleen niet vandaag. We waren erg moe en wilden bij de MC Donalds onderweg naar het hotel simpel iets halen, ook was het al laat en wilde wij nog wat halen in een supermarkt die ergens in de stad moest zijn.

eenmaal een supermarkt gevonden hebben wij daar ontbijt voor de volgende dag gekocht. Ook zat er een leuk winkeltje naast waar wij even binnen hebben gekeken, hier waren allemaal aparte spullen te koop. Van zelfgemaakt door kunstenaars tot huishoudelijke apparaten.

Toch weer een volle dag, maar dat vonden we niet zo erg, we zijn moe maar voldaan!